- Grundplanstegning
-
Mødetid og pauser
Skoledagen starter kl. 08.00 og lærerne møder ind i klassen kl. 07.50. for at tage godt imod børn og forældre.
Pausetider:
10 pause: 09.30-09.50.Spisepause: 11.20-12.00.
Eftermiddagspause: 13.30-13.45.
-
Gårdvagter
På Stavnsholtskolen prioriterer vi trygge og overskuelige pauser, hvor børnene både kan finde ro og udfolde sig i fællesskabet. Derfor varetages gårdvagterne af skolens faste personale, som kender eleverne og kan skabe nærværende, forudsigelige rammer. I børnehaveklassen er det de kendte voksne, der følger børnene ud i pauserne og sikrer, at alle trives, bliver set og får hjælp til at lykkes i legefællesskaberne.
Rundt omkring på legepladsen står vores legeguider på faste poster. De er til stede, synlige og tilgængelige, så børnene altid ved, hvor de kan finde støtte eller inspiration til leg. Legeguiderne er også til stede i Farum Arena, hvor de hjælper med at skabe strukturerede og inkluderende aktiviteter, der giver plads til både bevægelse og relationer.
Indendørs har vi Den gode pause, hvor kendte voksne tilbyder aktiviteter for de børn, som har brug for ro, fordybelse eller mindre fællesskaber. Her kan man tegne, spille, snakke eller bare være – i trygge rammer og tæt kontakt med en voksen, man kender.
Tilsammen skaber gårdvagterne, legeguiderne og Den gode pause et pausemiljø, hvor alle børn kan finde deres plads, og hvor trivsel og relationer får lov at folde sig ud. -
Forsikring
Som kommunal institution har skolen har ikke tegnet ulykkesforsikring for skolens elever. Derfor er det vigtigt, at man som forældre har tegnet en privat ulykkesforsikring på sit barn.
Hvis elever medbringer værdigenstande, er det derfor på eget ansvar. Skolen har ikke erstatningspligt ved tyveri eller hærværk. -
Elevfravær
Lovligt fravær og anmodning om ekstraordinær frihed
Hvis forældre skriftligt anmoder om ekstraordinær frihed ifm. særlige familie begivenheder, lægebesøg mv. dvs. fra 1 time til 3 dage, er det kontaktlærerne der vurderer dette og giver tilladelse hertil samt registrerer dette som lovligt fravær.Hvis forældrene anmoder om ekstraordinær frihed (over 3 dage) skal henvendelsen ske skriftligt til kontaktlæreren. I den konkrete vurdering lægges der vægt på, om fraværet ikke har negativ betydning for:
- Elevens tilegnelse af kundskaber og færdigheder
- Elevens motivation og læringsparathed
- Elevens alsidige udvikling
Eller- Andre elevers tilegnelse af kundskaber og færdigheder
Hvis kontaktlæreren modtager en anmodning om ekstraordinær frihed (over 3 dage) og vurderer, at dette ikke umiddelbart er foreneligt med elevens faglige- og trivselsmæssige udvikling jf. ovenstående fire kriterier inddrages nærmeste leder med henblik på at træffe afgørelse herom.