• Grundplanstegning
  • Vikardækning

Skolen har et fast vikarkorps tilknyttet skolen, som kontaktes ved behov.

Skema

• Ringetider og frikvarter

Skoledagen starter kl. 08.00 og lærerne har pligt til at være i klassen 07.55.

Det første frikvarter er fra 09.30-09.50.

Fra kl. 11.20-12.00 er der spisepause/frikvarter.

Fra kl. 13.30-13.45 er der skoledagens tredje og sidste frikvarter.

• Gårdvagter

Alle fra det pædagogiske personale er som en del af deres arbejdstid forpligtet til være gårdvagt. Skolen område er inddelt i gårdvagtszoner.

Stavnsholtskolens kantine

• Forsikring

Som kommunal institution har skolen har ikke tegnet ulykkesforsikring for skolens elever. Derfor er det vigtigt, at man som forældre har tegnet en privat ulykkesforsikring på sit barn.
    Hvis elever medbringer værdigenstande, er det derfor på eget ansvar. Skolen har ikke erstatningspligt ved tyveri eller hærværk.

• Elevfravær

Lovligt fravær og anmodning om ekstraordinær frihed
    Hvis forældre skriftligt anmoder om ekstraordinær frihed ifm. særlige familie begivenheder, lægebesøg mv. dvs. fra 1 time til 3 dage, er det kontaktlærerne der vurderer dette og giver tilladelse hertil samt registrerer dette som lovligt fravær.

Hvis forældrene anmoder om ekstraordinær frihed (over 3 dage) skal henvendelsen ske skriftligt til kontaktlæreren. I den konkrete vurdering lægges der vægt på, om fraværet ikke har negativ betydning for:

• Elevens tilegnelse af kundskaber og færdigheder
    • Elevens motivation og læringsparathed
    • Elevens alsidige udvikling

Eller

• Andre elevers tilegnelse af kundskaber og færdigheder

Hvis kontaktlæreren modtager en anmodning om ekstraordinær frihed (over 3 dage) og vurderer, at dette ikke umiddelbart er foreneligt med elevens faglige- og trivselsmæssige udvikling jf. ovenstående fire kriterier inddrages nærmeste leder med henblik på at træffe afgørelse herom.